Paralizia in somn


Ca tot e tarziu m-am gandit sa scriu despre o tulburare a somnului.Paralizia in somn
Probabil ca unii dintre voi nu au auzit de asa ceva.Voi explica de inseamna
Esti treaz, dar nu te poti misca. Stai in pat, perfect constient si iti dai seama ca se intampla lucruri ciudate. Nu visezi dar nu iti poti reveni.Nu este scenariul unui nou film de groaza, ci descrierea unei adevarate stari medicale: paralizia in somn. Este un fenomen ciudat care se manifesta , cel putin o data la jumtate din populatia globului.
Eu personal am avut 2 experiente de genul pana acum.Prima s-a intamplat acum aproape 1 an dimineata.Ma trezisem pe la 7(era vacanta de vara)si m-am dus sa ma uit la tv.Cum nu e nimic interesant pe la 7 am dat pe History dar am adormit..Prin jurul orei 11 “ma trezesc” [IN Ghilimele].Eram constienta dar nu ma puteam misca deloc , respiram mai greu , nu imi puteam misca limba si nici ochii nu ii puteam deschide de parca ar fi fost lipiti.Dar auzeam televizorul..auzeam vorbindu-se despre egipt.Dupa vreo 20 de secunde am adormit instantaneu..(cred).M-am trezit pe la 11 iar la tv era o emisiune despre viata antica:egipt.A 2 oara cand am mai avut paralizie nu m-am mai panicat si din fericire a durat maxim 10 secunde.:)).
Citisem undeva ca se intampla acest fenomen pentru ca te trezesti mai devreme decat iti este comandat de creier(sau ceva de genu’) .Desi medicina a avansat somnul inca le da de furca cercetatorilor.

Video[http://www.youtube.com/watch?v=e7aAe0mqY9c&feature=player_embedded]

2 responses to “Paralizia in somn

  1. Foooarte tare. Am patit-o si eu… si cand am povestit mi-au zis prietenii ca nu-s normal.

    Tot asa, dormeam la pranz, adormisem cu televizorul deschis. Era tot vara… si foarte, foarte cald. La un moment dat am deschis ochii. Vedeam totul, auzeam totul si totusi nu ma puteam misca deloc. M-am speriat. M-am chinuit asa cateva secunde bune… intr-un final am reusit sa-mi misc mana stanga si sa ma ciupesc cat pot de tare de frunte. Intr-un final, incercand sa ma calmez, am adormit din nou. Cand m-am trezit ma simteam perfect… doar ca aveam ditai semnul pe frunte 😀

    Nasoala senzatie…

  2. Dap, se mai intampla.

Leave a Reply

Blog Stats

  • 35,328 View

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 19 other followers

Categories

